31 december 2008

2008


jag är så sjukt trött på det här året. 2009 känns mycket mer lockande. tänkte först dra en detaljerad överblick på hur mitt år varit... men bestämde mig för att låta bli. kan ju dock säga att det här året varit det med starkaste kontraster någonsin. jag har mått helt sinnessjukt dåligt de dagar jag känt mig svag och värdelös, samtidigt har jag har varit så otroligt lycklig och exalterad andra dagar.

men några saker jag aldrig kommer glömma:
1:a mars: man kan säga detaljerat vad som hände vid denna dag om man vill.
men jag väljer att säga att det var dagen jag bestämde mig för att aldrig mer göra någonting för någon annans skull.
20-29:e mars: japanresan med familjen och hedvig (en av mina närmsta vänner)
5:e juni: jag gick ut nionde klass. aldrig varit med om en sån lättnad.
19:e juli: på fest, natten till min födelsedag, med sophie, rebecca och frida.
18:e augusti: började jensen norra.
6:e november: farfar dog.


sen har det hänt massor av småsaker som kanske är värda att nämna?
varit på lanzarote under höstlovet. festat varje helg 5 veckor i rad (det är mycket för mig, haha). haft mysiga sommarkvällar på uteserveringar. varit på landet med min familj och haft det mysigt. slutat på handbollen, efter 7 år som trogen westermalmare. sorgligt men rätt beslut av mig. fick ett nytt rum som jag absolutely älskar. hi hi.

vad ska jag göra nästa år?
jag skaskaska planera skolarbetet mycket, mycket bättre. se till att verkligen sikta mot mvg i alla kurser. jag ska fortsätta träna 3 gånger i veckan på sats. beach 2009 here i come? jag ska se till att få tag på en systemkamera! får väl önska mig den i födelsedagspresent så får vi se. jag ska lära mig ta bättre hand om mina pengar. sluta småköpa kaffe hit och dit. "många bäckar små..". jag ska inte sova mindre än åtta timmar på vardagar! jag ska sluta vara så lat.


jag saknar det där landet varje dag.


1 kommentar: