23 mars 2009

A day of self-pity

Kunde inte somna igår, vilket ledde till för lite sömn inatt. På grund av detta var det inte så roligt att gå upp vid sjutiden imorse, kanske ganska förståeligt. Men, tapper som man är, så åkte jag till skolan ändå. Ok, såg hemsk ut, men who cares. Första lektionen var biologi, då vi skulle utföra experiment inom etologin, nämligen testa hur människor reagerar på något visst. Min grupp testade att köpa ballerinakex och gå fram till främlingar och fråga "Får det lov att vara en kaka?" Jag ska säga er att 50/50 faktiskt tackade ja! Och den andra hälften tackade nej men lyste upp av att vi ens erbjudit ballerina till dem. Det var lite småkul. Efter biologi hade vi mental träning, och sen matte b i en timme. Fick ett enda tal gjort på den timman, så sjukt dåligt mådde jag. Huvudvärk, sömnbrist och smått illamående. Jag satt mest och lyssnade genom min "kan inte somna"-spellista och tog det lugnt.

På lunchen åkte jag hem och egentligen skulle vi sen ha idrott men jag valde att stanna hemma, mådde verkligen inte bra. Lyckades trots detta (eller kanske just på grund av detta) få i mig lite sallad med avokado, knäckebröd och två skivor bröd, banan/äpple-fruktsallad, två kardemummabullar och två koppar té under eftermiddagens lopp.

Nu har jag också ätit middag. Så känner att mitt energibehov har stillats by now. Funderar på vad jag ska göra resten av kvällen, klockan är ju inte ens åtta. Borde nog ta tag i matten som jag missade imorse. Öh.

XOXO, Elle

2 kommentarer:

  1. elle, visst är det norra real du går på? :)

    SvaraRadera
  2. haha nä vafan :) jag visste att det var något fel........jag har lyckats blanda ihop jensen norra och norra real!!!!!! hur lyckas jag (jag skulle sökt in till jensen norra men det råkade bli norra real) ehehehehehehehe

    SvaraRadera