1 mars 2009

Today is a gift

Ledsen för senast, men vi har väl alla moodswings då och då. Nu har det gått några timmar och jag har tittat på Kung Fu Panda, en sån underbar film. Okej, den är tecknad, so what? Jack Black är med och hela storyn är förövrigt underbar, plus att den är grymt bra gjord. Se den om ni inte redan gjort det, man blir verkligen lycklig av den. Och så säger de massa bra saker, som till exempel:

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery and today is a gift.
That's why they call it the present."

Indeed it is. Idag är en gåva, use it well. Imorgon är ett mysterium. Åh vad jag längtar efter alla kommande år, speciellt de första åren som jag har flyttat hemifrån och bor ensam. Jag ska ha det så mysigt så, bo enkelt och billigt som fattig student och lägga mina få slantar på enkla ting som är lyx i vardagen. Som dyra nattlinnen och lakan. Sen behöver jag inte lägga pengar på så mycket mat, jag klarar mig fint så länge jag trivs med livet. Och det tror jag att jag kommer göra, mycket.

1 kommentar: