29 mars 2009

MacBook

Min dator börjar bli riktigt sliten och är förövrigt grymt långsamt. Highly disturbing with other words. Hur som haver så ska jag köpa en ny om cirka en månad, och då blir det ingen stationär PC utan jag hade tänkt konvertera helt och hållet till laptop och Mac! Tänker satsa på en MacBook tror jag. Frågan jag ställer er är nu, är det någon som läser som har en MacBook? I så fall: vad tycker ni om dem? Är de lätthanterade, prisvärda, snabba? Är det svårt att lära sig Mac när man är PC-veteran som jag? Vet inte om jag ska köra på den gamla vita MacBook:en eller på den senaste. Det skiljer ju några tusen på prislappen och det verkar inte vara speciellt stor skillnad förutom på det yttre so...

Men, jag upprepar: om det är någon som läser som har en MacBook, så vore det jättesnällt om ni kunde ta er tid att kommentera hur ni upplever den och om den rekommenderas!!


OLD vs NEW

4 kommentarer:

  1. word på det du skrev. fast svaret löser ingenting.. men men. x

    SvaraRadera
  2. macbook är bra! man lär sig snabbt hur det funkar, det som är förvirrande är att använda pc efter att man börjat med mac... :) jag köpte min begagnad och då tycker jag att det var prisvärt. annars kan man ju få samma prestanda för billigare peng om man satsar pc. den snygga designen och att det i princip är omöjligt att få virus väger ju rätt tungt iofs :)

    SvaraRadera
  3. jag vill också ha en fin liten macbook haha står inte ut med min klumpigadator. puss

    SvaraRadera
  4. Mac är grymt. Och snyggt!
    Puss /Eddie

    SvaraRadera