22 mars 2009

Weekend being busy

Först och främst. DET SNÖAR UTE. Give me a break. Seriöst, jag ger snart upp hoppet om vår. Och va, vadå "global warming"? Jag ska då säga er det, att förra året den här tiden gick jag runt i ballerinas och trench utan att frysa. Ha.

Anyway, har varit brist på uppdatering under helgen, ledsen för det. Ska gå genom snabbt what I've been up to.

Fredag
Jag började dagen med träning på SATS med Maria, sen gick jag i skolan. När jag slutat mötte jag Hedvig, vi skulle fira att det, i fredags den 20e mars, var exakt ett år sen vi åkte till Japan. Detta genom att tillsammans göra sushi till oss och mina föräldrar. Det var hur mysigt som helst, det tog 3 timmar men var definitivt mödan värt! Vi gjorde också misosoppa. Mamma och pappa tyckte det var hur trevligt som helst.

Lördag
Tog en promenad runt hela söder (började på Fridhemsplan, gick över västerbron, ner längs Bergsunds strand, förbi Eriksdalsbadet, sen gick vi på andra sidan om Hammarby Sjöstad, upp till Vitabergsparken, Ringvägen, Götgatan, sen Slussen och över mot Tegelbacken, till Stadshuset och sen Hantverkargatan upp till Fridhemsplan. Tre timmar tog det. Puh! Men, det var riktigt trevligt. Hade nämligen sällskap av min äldsta vän Erik, honom har jag känt sen jag var 1-2 år gammal! Vi gick i samma skola från dagis till vi gick ut nionde klass förra året. Vi har tyvärr inte setts så mycket under hösten/vintern sen vi började i nya skolor så nu tog vi igen det!
Efter min promenad med Erik så åt jag en jättegod fruktsallad hemma för att få lite energi, sen åkte jag till Hammarby Sjöstad med Sara för att titta på mitt gamla handbollslags match. Såg dock bara ena halvleken, sen åkte vi hem. Jag gjorde i ordning en inte-så-god middag till mig, och Sophié kom över. Vi tittade på gamla foton och videor och skrattade riktigt mycket. Och drack te och åt bullar. Sen sov vi.

Söndag
Idag har jag inte gjort så mycket alls. Sophié åkte hem vid 13-tiden och jag tog det riktigt lugnt. Klippte mitt hår litegranna och lyssnade på musik. Tjugo i tre så drog jag på mig sköna kläder och skaljackan och gick ut på en powerwalk på 40 min, längs Norr Mälarstrand och sen Hantverkargatan hem igen. När jag kom hem så hade pappa gjort våfflor, det har jag inte ätit på evigheter. Så fikade på två våfflor och kaffe.

That was that.
XOXO, Elle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar