22 april 2009

Another day

Tja. Har inget spännande att informera er om idag. Matte och biologi i skolan. På matten hade vi en genomgång om andragradsfunktioner, jag förstod ingenting, får läsa lite här hemma så fattar jag nog. Slutade tidigare, åt lunch på Café 31 med le girls. Sen gick tre av oss till SATS och tränade.

Det finns två positiva saker att säga om den här dagen.
  1. När jag först köpte mitt SATS-kort så fick jag informationen att det tydligen var ett dagskort som endast gällde till 15.30. Dubbelkollade detta idag, och det visade sig att det var helt fel - kortet gäller hela dagen, varje dag. Så nu kan jag gå på passen på vardagskvällarna! Woho!
  1. Bestämde med fyra tjejer från klassen att vi på fredag (slutar då klockan tolv) ska köpa med oss lunch och gå hem till mig för att plugga matte intensivt i några timmar. Okej, det låter varken roligt eller trevligt, men det är mycket bättre än att plugga själv. Eller jag brukar klara mig bäst själv, men just det här kapitlet är ganska jobbigt så det blir bra med lite sällskap så man kan få hjälp!
Nu väntar jag på att mamma ska komma hem, sen äter vi middag. Ikväll är det Du är vad du äter på tv, mitt nya favoritprogram ha ha haaaa. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar