29 april 2009

It is what it is

Hej hopp. Idag har jag varit vaken sen 8.30 fastän jag började 12.30. Var morgontimmarna tog vägen är dock ett mysterium, vet att cirka en halvtimma gick åt matten innan jag blev för irriterad. Jaja, skoldagen var kort, endast två lektioner. Har kommit igång med biologiuppgiften nu så det känns skönt, den är trots allt ganska avgörande för mitt betyg i kursen. Efter biologin hade vi matte och det var lite mindre skönt, vi har prov på måndag och kapitlet vi har prov på är väldigt omfattande.

Fastän jag har ganska mycket i skolan nu och det verkligen är slutspurten med endast en månad kvar, så känner jag mig segare är någonsin. Min motivation har nått botten och all duktighet jag hade gällande skolan i början av terminen försvann med vintern. Jag vet om att det går i fel riktning, jag vet att det inte är bra, jag vet att jag borde göra något åt saken men jag har verkligen ingen lust med nånting just nu. Och då blir det ingenting heller.

Imorgon är det valborg, världens mest överskattade högtid. Jag ska i alla fall göra något åt kvällen och bjuda hem några tjejer på middag, det blir nog trevligt. På fredagen är jag i stan under dagen, sen åker jag ut till mamma och pappa på landet och flyr från Stockholm i helgen. I stugan blir det matte för hela slanten. Ska också jobba på en utredande text i svenskan.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar