5 april 2009

I recommend...



Minns ni Maybelline's nya mineralfoundation som jag skrev om för några dagar sen? Well, köpte den igår för trevliga 29:-. Den kostade 129:- på kampanjpris (Åhléns) och så hade jag 100 kronors rabatt där. Hehe. Jag tror att ursprungspriset ligger på cirka 160:- hur som helst.

Så. Testade den nu idag för första gången och måste faktiskt säga att this I like very very much. Det känns helt underbar på, och det ser så himla naturligt ut. Måste dock tillägga att jag har väldigt bra hy, inga finnar eller så. Vill bara använda foundation för att fixera resten av sminket och så för att "jämna ut" min hudton lite.
Det enda problemet jag har med min hy är att den är ganska torr på vintern och så. Hur löste Maybellines foundation detta? Jo, det känns lika mycket som en fuktkräm som smink. Tycker verkligen denna foundation verkar helt suverän, och billig var den också! Min förra foundation som kostade dubbelt så mycket var inte ens hälften så bra.
Slutligen måste jag tillägga att jag har nyans "010 Ivory" och den smälter in perfekt med min hudfärg. Och dessutom har foundationen SPF 15, vilket känns bra när den ibland överraskande starka vårsolen kan titta fram!

Så, min slutsats ... Maybelline's Pure.Liquid Mineral Foundation får 5/5 av mig! (Nu har jag dock inte hunnit se hur bra den sitter efter en vanlig skoldag eller en festkväll så detta betyg får räknas som mitt första intryck)
Over and out, E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar