27 februari 2009

Casual Friday

Dagen påbörjades med en promenad från Norrmalmstorg till Nordiska muséet där jag och mamma tittade på modefotografi-utställningen. Ja, den var rolig, men alldeles för liten. Skulle kunna stått i evigheter men utbudet tog bara en kvart att utforska. Synd. Vi promenerade sedan till Blå Porten och åt lunch; en god fisksoppa med musslor och saffran. Sen delade vi på en bit av vit chokladmousse-tårta, men den var tyvärr inte så mycket att hurra för, onödiga kalorier there yes. Tog varsin kopp kaffe.
Vi promenerade sen till Sturegallerian där vi tittade runt lite och köpte bl.a favoritbrödet Grand Blanc från Gateau. Sedan begav vi oss till Rigoletto och såg Män som hatar kvinnor, den var mycket spännande och faktiskt bra. Under hela min uppväxt har jag ogillat svenska filmer, men de tre senaste jag sett har jag uppskattat allihopa. Denna, och så I taket lyser stjärnorna och Låt den rätte komma in. Efter bion handlade vi mat och fyndade hyrfilm, köpfilm och CD's på Buylando. Hallelujah. My little present:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar