9 februari 2009

vattenspegel

smälter hett te och februaridrömmar och
ler åt det som skulle kunna vara
fast jag vet att jag inte borde se ner på det som är
jag kan inte hjälpa att fly undan den tickande klockan
och tänka mig framtiden så ljuv och sjutton år här
och jag längtar till ljumma sommarnätter och avslagen cider
och vill veta hur du smakar
fastän jag vet att du är långt ifrån en dröm
så kan jag inte släppa tanken om det
och jag vet inte om det är
du
eller
om det är vad jag
vill
att du ska vara
som värmer mitt bröst och skyddar mig från regnet
och egentligen
så spelar det ingen roll

1 kommentar:

  1. haha nja kanske lite, dock är det inte i stan direkt. men jag tror att jag skulle passa bättre på internat.. vet inte varför men jag har alltid velat gå i det. aja får se hur det blir!
    vaddå går du i jensen norra? :D hhhi

    SvaraRadera