17 februari 2009

You're frozen when your heart's not open

Sitter och dricker mitt älskade chaite och känner hur min vinterbleka kropp hettas upp inifrån. Håren på mina armar lägger sig, jag känner en förnöjsamhet sprida sig längs knotorna ända från bäcken till nacke och min sömniga mun breder ut sig till ett leende. Tittar på termometern, ryser till, minus sex grader utomhus. Men jag sitter här inne och dricker mitt te och trivs i ett rum fullt av elektriskt framkallad värme. Konstgjord värme, som egentligen inte skulle kännas av alls om det inte vore för att jag dessutom har kärlek och tillgivenhet i mitt liv. God bless.
Det är de stilla stunderna
som du ska leva på.
I kväll har intet skett
men något sker ändå.
En fågel och ett vårregn
har sjungit dig en sång.
Tag med den
den kan hjälpa dig en gång.
- Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar