1 februari 2009

en söndag (alla tider ungefärliga)

08.00 vaknade obarmhärtigt av brandkår, polis eller ambulans-sirener nedanför. tack!!!!!!
11.30 vaknade för andra gången av att mamma undrade om jag inte skulle ha frukost.
12.05 vaknade för tredje gången och bestämde mig för att jag inte skulle ligga och dra mig i sängen mer.
12:10 äter någon slags frukost.
12.30 däckade i sängen igen, denna gång med dagens nyheter.
13.05 fick lite små-ångest över att jag vaknade så sent och undrar vad jag ska göra av min söndag.
13.15 av någon anledning får jag lust att mäta mig, för det var länge sen. mamma hjälper till och resultatet är knappt 177 cm!!!
13:20 går till köket och trycker i mig en bit ciabatta med musslor, tomater och lök (gårdagens förrätt)
13:30 släpar mig från sängen för att blogga och kolla facebook. med andra ord, sätter på datorn.
13.40 efter drygt tio minuter har min dator bestämt sig för att sluta lagga och jag kan äntligen logga in på blogspot.
13.45 efter att jag skrivit ett bra blogginlägg som jag precis ska skicka iväg så kraschar firefox.
13:50 efter att ha fällt några tårar inombords så startar jag firefox igen med hopp om att "återställ historiken" eller vad det står också innefattar att min text står kvar. det gör den inte.
13:55 har precis slösat ytterligare 5 minuter på att berätta för er vad jag gjort idag. BAH.

(såhär efteråt ser jag att jag mixat tempus i listan. otroligt störande. men jag orkar inte ändra. men jag vet. och nu gör ni också det. he he)

slös på tid, svar JA!!!! detta måste jag göra idag:
1. åka till östermalms bibliotek (fältöversten) och låna boken till svenskan som varken fanns på kungsholmens bibliotek eller stadsbiblioteket. suck.
2. ta en låååååååååång och friiiiiiiiiiiiiisk promenad.
3. skriva min labbrapport som ska in imorgon.


och jag ska vara klar med allt klockan 21.00 för då visas the holiday och då fan ska jag bänka mig framför tv:n och känna att jag förtjänar det. YES.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar