18 januari 2009

carolina lilja

Den 20:e januari nittonhundranittiose... host, nittonhundranittioTVÅ menade jag förstås, föddes en liten blondin någonstans i Bromma (eller?). Hon kom att heta det vackra namnet Carolina och hade tur att hennes pappa även hade det exotiska efternamnet Lilja. För er trögfattade kom denna lilla flicka att heta Carolina Lilja.

nu spolar vi fram några år. när Carolina blivit lite äldre var hon med i en fiiin intervju i P4...



utdrag ur intervjun:
Ibland gör hon ingenting, sitter bara på sitt rum och lyssnar på musik.
- vad ska man säga, det var då det?
"Fredagar är bäst. Då slipper man gå och lägga sig så tidigt."
- redan då hade hon rätt inställning!!

Nån gång, när Carro blev lite äldre, så började hon spela handboll. Eftersom hon va så ultracool så fick hon dock spela med de som var födda 1991, och slapp spela med oss 92flickor (nördar). jaaa, tiden gick och alla tyckte carro var den där coola som var för bra för 92orna (säger vi, egentligen var vi glada att vi slapp den där aggressiva lillskiten som påminde om Lotta på bråkmatargatan).. eeeh till slut började hursomhelst carro hos oss 92or. Kommer inte ihåg vem hon umgicks mest med, men tror nog det var Sara "kakan" Åleberg, eftersom båda bodde i Brommatrakterna.

FRAMSPOLNING

Åren gick, och alla blev 13 bast. Medans vissa(host, host) färgade håret rosa och spelade i punkrockband (eller nåt liknande), så var Carro väldigt POSH av sig.. we like!!! På grund av våra kontraster fick jag och Carro upp ögonen för varandra, jag var den svettiga bruden på plan och hon var den med torr humor. (svettig-torr, fattar ni?) vad hon inte visste då var att även jag hade torr humor.. de här kom vi på senare, när vi en dag asgarvade åt en så enkel mening som "ÖÖÖÖH... vaaaaaaa?" vilket förblev ett internskämt.

När jag dramatiskt gått från (wannabe)-punkrockare till fjortisstajl med idomin o grejer så blev jag och carro ännu bättre vänner, vi kom liksom på att vi hade fler grejer gemensamt, båda var numera blonda! eh, my bad, carro hade ju faktiskt lite orange hår (and so we called her Tenmoro .. moroten ni vet).. hon var vild på den tiden, rullade in i tegelgrejer för att hon halkat på snön, and so on.

Jag och Carro kom senare på att vi hade "a thing" för Spice Girls, och fann lyckan i varandra när vi kunde avsluta varandras meningar som för det mesta var texter av SpiceGirls. charmigt som tusan.
ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om carro, hon är ganska speciell, och jag kan i alla fall säga en grej. Jag vet varför hon gillar spice girls, hon är nämligen en alldeles ypperligt spicy girl själv!! Kryddigare tjej får man leta efter, ena dagen är hon peppar o andra dagen söt som få! för det mesta är hon dock oregano vilket är tres bien på en vesuvio-pizza. mums...........

Om ni ser en blond tjej på t-banan som frenetiskt letar efter en tjuga i sin väska för att hon alltid har pengar löst(suck), så är det Carro. om ni ser en tjej med en gullig lugg, så är det carro. om ni ser en tjej med ett ärr på kinden och en konstig grej i handleden, så är det carro. Och som jag skrev på hennes facebook-wall, så borde alla vara som Carro. För trots allt som inträffar denna unga dam, så fortsätter hon leva sitt liv precis som hon vill, THATS THE SPIRIT, se och lär tjejer o killar!!

Carro fyller som sagt år nu på tisdag, och blir 17 gamla år. Det betyder att jag känt henne i typ, 6-7 år nu? Lång tid är det i alla fall, under denna tid har det hänt mycket, och fastän jag egentligen mest träffat denna tös under handbollsträningar o cuper så vet vi mycket om varandra, just för att vi sett varandra växa! *snyft, snyft*

Carro, GRATTIS, och glöm inte att du är finfin!!! nu orkar jag inte skriva mer, men du kan ju ta och kommentera om det är nåt gulligt minne jag glömt (det är det säkert, jag är FETT trött!!!)

JE T'AIME !!!!!!!!!!! (säger man så carro? du borde veta, du har ju ändå gått franska.. eller.. ja.. dina erfarenheter kanske inte gills.. )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar