10 januari 2009

prep

det finns en bok som jag läste på höstlovet som är så himla bra. läser om den nu, och tycker fortfarande om den lika mycket. det är boken prep, eller på svenska i en klass för sig, skriven av curtis sittenfeld. när man ser den här boken så tror man att det kommer vara värsta chiclit-boken á la gossip girl eller något liknande, och mja, det är det väl till viss del, men annars tycker jag den beskriver många känslor man har i min ålder så himla bra. jag säger inte att jag känner igen mig i huvudpersonen lee fiora och allt hon gör och tänker i boken, men i det stora hela är den så himla skön att läsa, för det känns ibland som om man pratar med någon som tänker exakt likadant som man själv gör. läs den.

2 kommentarer:

  1. Vad söt du ärrrrrrr. får jag sno boken när du är klar?

    SvaraRadera
  2. åh ja den är bra! och du har helt rätt, man blir faktiskt lite överraskad över bokens innehåll, det är inte som man väntat sig utan bättre!

    SvaraRadera