16 januari 2009

na na na na naah

jag är konstig. vill nästan att helgen ska vara över nu så det blir skola igen, fråga mig inte varför... har funderar på olika anledningar dock. vad tror ni?
  1. jag är för en gångs skull motiverad!!!!!! var den motivationen gömt sig under november/december, är dock en annan fråga.
  2. skola > sitta i klassrummet > träffa min sköna NV1A-klass.
  3. vårat nya schema är trés magnifique.
  4. jag får SATS-abstinens, där tränar jag nämligen bara på vardagar med sällskap av några tjejer från klassen.
  5. eller så är det något jag tvingar mig själv till endast pga. dåligt samvete över att jag uppdaterade mig inför vårterminen på akademibokhandeln för nästan 300 kronor idag. mamma och pappa, jag ska aldrig mer slarva bort mitt pennskrin. men 5-ämnesblocket behövde jag faktiskt i vilket fall.
hur som helst så skäms jag över mitt dåliga VG i Matematik A, ett ämne jag egentligen har lätt för. vad ska man säga .. att må skit på nationella provet och få ett G (!!!!) är väl inte det bästa om man siktar mot högsta betyg (tvärtom väldigt irriterande eftersom jag har haft MVG eller VG+ på så gott som alla andra matteprov under hösten ... om jag hade fått ett VG på nationella skulle jag säkert fått MVG i slutbetyg. fan). att jag även bara fick VG i Samhällskunskap A är ofattbart. därför är jag helt inställd på att få MVG i vårens samtliga kurser.

den här våren går verkligen under temat "perfektion" känner jag, det är nog inte alldeles för bra för hjärta eller hjärna. men har man gett sig in i leken får man leken tåla. den här våren ska jag plugga minst 1 timme varje vardag, sova minst 7½ timma varje natt, träna minst 4 timmar i veckan, få vg+/mvg på allt i skolan och vara allmänt snygg. ska lyckas med allt på samma gång ha ha. något säger mig att denna plan kommer sluta upp med ett stort missnöje och massa halvfärdiga mål. ja, ja, den dagen den sorgen. XOXO

1 kommentar:

  1. Haha sötis jag är tillbaka :D Jag har velat ha din nya men inte hittat den hiho!

    I need your help sedan, står inför ett skolbyte där klassen läst matte a på ett halvår och jag läser det på ett hel år. You gotta help meeeee!

    PUSS

    SvaraRadera